XII Kongres Stolarki Polskiej w nawiązaniu do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ

 

Jaka jest rola biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ? To jedno z wielu pytań, na które, w kontekście sektora stolarki budowlanej, odpowiedzą eksperci podczas Kongresu Stolarki Polskiej, 26 maja br. w DoubleTree by Hilton w Warszawie. Tym razem część merytoryczna będzie składać się z 3 bloków tematycznych. Przewidziane jest ponadto wystąpienie reprezentacji z ukraińskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców Rynku Okien i Fasad. Wieczorem odbędzie zaś uroczysta Gala, podczas której wręczone zostaną branżowe nagrody i wyróżnienia.

Motywem przewodnim tegorocznej odsłony Kongresu są szanse i zagrożenia dla branży stolarki budowlanej w dobie kryzysu i związanych z nim przemian politycznych, ekonomicznych i społecznych, w kontekście wybranych celów z Agendy ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030. Tematyka ta będzie rozwinięta w ramach trzech bloków tematycznych z udziałem wybitnych ekspertów.

W pierwszym bloku omówione zostanie funkcjonowanie branży stolarki budowlanej na tle obecnej sytuacji geopolitycznej. W tej części wystąpią: prof. Witold Orłowski – główny doradca ekonomiczny PwC Polska, Dariusz Kryczka – Menadżer w Kancelarii EY Law w Zespole Energetyki i Zrównoważonego Rozwoju oraz prof. Waldemar Rogowski – Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Eksperci opowiedzą o aktualnej koniunkturze ekonomicznej w Polsce i na świecie. Nawiążą także do uniwersalności celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w kontekście branży stolarki budowlanej i omówią ich wpływ na redukcję negatywnych skutków kryzysów wywołanych pandemią oraz działaniami wojennymi Rosji. Zaprezentowana zostanie także tematyka otoczenia jako czynnika zwiększającego ryzyko w działalności gospodarczej. Następnie przewidziana jest dyskusja panelowa, do której wprowadzenia dokona Beata Tomczak-Majewska – Dyrektor Działu Badań Rynkowych i Syndykatowych w ASM Research Solutions Strategy. Moderatorem panelu będzie dziennikarka Anna Krzyżanowska, a wystąpią w niej wybrani reprezentanci branży stolarki budowlanej. Podczas rozmów przeanalizowane zostaną następujące zagadnienia: wzrost cen stolarki na tle całego sektora budowlanego, dostępność surowców a ciągłość produkcji, kryzys na rynku pracowniczym oraz możliwości działania na rynkach zagranicznych w kontekście wydarzeń z 2022 roku.

Drugi blok merytoryczny XII Kongresu Stolarki Polskiej będzie nawiązywał do działań branży na rzecz klimatu i zrównoważonego budownictwa. Omówione zostaną takie kwestie jak: wpływ sytuacji politycznej na rozwój sektora odnawialnych źródeł energii, poziom zaawansowania technologicznego rozwiązań stolarki budowanej, odzyskiwanie surowców i jego oddziaływanie na poprawę funkcjonowania łańcuchów dostaw. W tej części jako prelegentka wystąpi m.in dr inż. Dorota Bartosz, dyrektor techniczna ds. budownictwa zrównoważonego w Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC. Poprowadzona przez nią prezentacja będzie dotyczyć idei zrównoważonych mieszkań na drodze do dekarbonizacji sektora budowlanego. Przewidziane jest także wystąpienie Karola Pięty, Country Managera Dekura Poland oraz Project Manager EPPA Poland, na temat zrównoważonego rozwóju recyklingu okien w EU. Podczas tej części zaprezentowany zostanie ponadto

 

premierowo film na temat recyklingu okien PVC, zrealizowany w ramach kampanii „DOBRY MONTAŻ-BUDUJESZ DLA POKOLEŃ”.

Trzeci blok tematyczny, w formie debaty, związany będzie natomiast z tematyką sprzedaży oraz marketingu przyszłości. Wezmą w nim udział najlepsi marketingowcy z branży: Magdalena Cedro-Czubaj – Dyrektor Marketingu Grupy Oknoplast, Członek Zarządu Związku POiD, Katarzyna Kozłowska – Kierownik Działu Marketingu KRISPOL, Janusz Komurkiewicz – Członek Zarządu FAKRO, Prezes Zarządu Związku POiD, Agnieszka Mazur – Dyrektor Zarządzający Marketingiem Globalnym, WIŚNIOWSKI, Artur Pęksyk – Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu PORTA KMI POLAND. Dyskuję moderować będzie natomiast Grzegorz Turniak – uznany mówca, mentor i networker. Podczas spotkania prelegenci odpowiedzą na wiele pytań, np.: jak zdefiniować przyszłe kanały sprzedaży – czy digital zastąpi sklepy stacjonarne, czy inflacja wpłynie na sprzedaż produktów, w jaki sposób komunikować i budować markę w czasie kryzysu.

Zwieńczeniem kongresowego dnia będzie wieczorna, uroczysta Gala, podczas której wręczone zostaną branżowe nagrody i wyróżnienia. Kolejnego dnia, 27 maja zaplanowane jest z kolei Walne Zgromadzenie Członków POiD, o charakterze sprawozdawczo-wyborczym.

Szczegółowy harmonogram XII Kongresu Stolarki Polskiej jest dostępny pod adresem: https://kongres.poid.eu/harmonogram/

Zapraszamy do udziału w wydarzeniu. Formularz rejestracyjny można wypełnić na stronie: https://kongres.poid.eu/rejestracja/

***

Partnerem Strategicznym XII Kongresu Stolarki Polskiej została firma PONZIO, która posiada 28-letnie doświadczenie w tworzeniu i projektowaniu nowoczesnych aluminiowych systemów budowlanych. Z powodzeniem realizuje projekty zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Zdobyte doświadczenie pozwala tworzyć energooszczędne i nowoczesne elewacje, które wpisują się w krajobraz współczesnej architektury. Firma stawia na konsekwentne łączenie walorów ekonomicznych z ekologią we wszystkich obszarach swojej działalności. Marka Ponzio jest synonimem zaawansowanych rozwiązań inżynieryjnych i doskonałych właściwości użytkowych produktów. Specjaliści z działu technicznego i obiektowego są w stanie realizować najbardziej skomplikowane projekty.

Ponzio wyróżnia unikalny i skuteczny system obsługi klientów zarządzany przez nowoczesne centrum logistyczne. Dzięki doskonałej organizacji, firma umocniła swoją pozycję na rynkach europejskich, gdzie lokowana jest w ścisłym gronie liderów wśród dostawców systemów aluminiowych.

Partnerzy Główni XII Kongresu Stolarki Polskiej: ALURON, FAKRO, FIMTEC-POLSKA, GLASSOLUTIONS, GRUPA MTP, ELCIA MyPricer, KLIMAS WKRĘT-MET, TEKNOS, WIŚNIOWSKI

Partnerzy Wspierający XII Kongresu Stolarki Polskiej: ADLER, AIB, DECEUNINCK, EDISON, PORTA, PROVENTUSS, SOMFY, SOUDAL, STÜRTZ POLSKA

Patronat Honorowy nad wydarzeniem sprawują: Business Centre Club, Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Stowarzyszenie Przedsiębiorców Rynku Okien i Fasad z Ukrainy

 

Patronat Merytoryczny nad Kongresem objęły: ASM Research Solutions Strategy, EPPA, EY, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego, Polski Związek Firm Deweloperskich

Patronami Medialnymi są: Bramy21.pl, Budnet.pl, Budowa.org, Budownictwo.org, Budowlanematerialy.eu, BudownictwoB2B.pl, Budujemy Dom, Buduj Energooszczędnie, Builder, Domszytynamiare.pl, Drzwi21.pl, Ekspert Budowlany, EuropejskaFirma.pl, Gazeta Przemysłu Drzewnego, Informator Budowlany Murator, Ładny Dom, Ladnydom.pl, MANAGER Report, Materiały Budowlane, Monter Stolarki, Murator, Muratorplus.pl, My Company Polska, Obud.pl, Okna21.pl, Kwartalnik OKNO, Oknonet.pl, Oknoserwis.pl, Pasywny-budynek.pl, Przegląd Budowlany, QBusiness.pl, RBT Magazyn, Stolarkabudowlana.eu, Stolarstwo.org, Świat Aluminium, Świat Szkła, Teraz Dom, Terazsrodowisko.pl, Wysokienapiecie.pl